نوشته شده توسط : سارا
یکی از آزار دهنده ترین مسائل، موهای زاید است که گاهی احساس می کنیم هیچ وقت از شر آنها خلاص نمی شویم. اما لیزر موهای زائد یکی از روش های قابل اطمینان است که می تواند موهایتان را به طور دائم از بین ببرد. تنها باید توجه داشته باشید که برای اصلاح موها پیش و پس از لیزر نباید از واکس، دئودورانت و عطر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که لیزر در جلسه ی اول معجزه نمی کند باید حداقل سه ماه از لیزر درمانی بگذرد تا نتایج خوبی حاصل شود.

بسیاری از افراد شاغل، فرصت کافی برای اصلاح موهای زائد با ژیلت یا واکس را ندارند، از طرف دیگر دوست ندارند زمان کوتاهی پس از اصلاح دوباره شاهد موهای زائد بر روی بدن خود باشند. یکی از آزار دهنده ترین مسائل همین موهای زائد است که گاهی احساس می کنیم هیچ وقت از شر آنها خلاص نمی شویم. اما اگر به دنبال یک راه حل دائمی هستید تا موهای زائد خود را از بین ببرید، لیزر یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست.

چگونگی عملکرد لیزر

  1. نور لیزر زمانی که از پوست عبور می کند، به گرما تبدیل می شود.
  2. گرما توسط رنگدانه های تیره ی پوست (ملانین) که در فولیکول ها وجود دارند، جذب می شوند.
  3. گرما به فولیکول های مو آسیب می رساند و رشد آنها را متوقف می کند.

 

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

اگرچه از بین بردن موهای زائد با روش لیزر درمانی بسیار نتیجه بخش است، اما موهای زائد پس از فقط یک جلسه درمان از بین نمی روند. هر تار مو دارای سه مرحله رشد است ولی تنها در فاز رشد فعال است که تراکم ملانین در آن به اندازه ای است، که انرژی نورانی را در حد تخریب جذب می کند.


معمولا موها در فازهای رشد متفاوت هستند ولی همیشه مقداری از موها در فاز خواب (نهفته) می باشند، در این حالت موها فاقد ملانین یا رنگدانه می باشند. زمانی که این موها وارد فاز رشد شود، دارای رنگدانه یا ملانین می شوند. از آنجا که لیزر مو، فقط موهای رنگدانه دار (در فاز رشد) را تحت تاثیر قرار می دهد، در هر جلسه از درمان فقط یک سوم از موها که در این فاز قرار دارند، ازبین می روند.


بنابراین جلسات درمانی باید هر چند وقت یکبار تکرار شود تا به مرور تمام موها را که در زمان های مختلف وارد فاز رشد می شوند، از بین ببرد. به همین دلیل ۴ تا ۶ جلسه برای رفع موهای زائد به فواصل ۴ هفته لازم است تا تقریبا همه ی موهای زائد از بین بروند. البته گاهی درمان باید دفعات بیشتری تکرار شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.


عوامل موثر بر تعداد جلسات لیزر موهای زائد:

- قسمتی از بدن که قرار است تحت لیزر درمانی قرار گیرد.

- نوع پوست و مو

-سن

- میزان تراکم موها

- جنسیت


زمان ریزش مو بعد از لیزر موهای زائد

اولین اثر لیزر دو هفته بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد مشخص می شود و قبل از آن هیچ اثری بر روی موها قابل مشاهده نیست، ممکن است رشد موهای لیزر شده ۱ الی ۲ هفته بعد از لیزر درمانی ادامه پیدا کند و سپس بریزد. ممکن است یک هفته بعد از انجام درمان موها همراه با شفت آن از پوست به سمت خارج رانده شوند و این احتمال وجود دارد که فرد به اشتباه تصورکند رشد موها افزایش یافته است . شاید این مسئله در قسمتهایی که موهای ضخیم دارید، بیشتر جلب توجه ‌کند.


بعداز گذشت دو هفته مو های لیزر شده شروع به ریزش کرده و بعداز اینکه دوباره رشد کردند نسبت به قبل سست تر و نازک تر می شوند، رشد موها نیز کم می شود و هر بار که لیزر موهای زائد تکرار می شود به موازات آن تراکم موها نیز کمتر میشود تا اینکه بالاخره اکثر موههای زائد ( ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ) از بین می روند.

بعد از تعداد جلسات مورد نیاز لیزر، نتیجه تا چه زمانی ماندگار است؟

معمولا بعد از ۴ تا ۶ جلسه لیزر با کاهش شدید تعداد موها و همچنین کاهش شدید رشد موها بر مى خوریم. اگر فرد مشکل هورمونى نداشته باشد، معمولا نیاز به مراجعه دوباره ندارد، ولى افرادى که دچار تنبلى تخمدانها هستند، ممکن است نیاز به تکرار دوباره لیزر، در حد سالى یک تا دوبار داشته باشند. البته موارد ذکر شده مربوط به لیزر موهاى صورت است و در مورد بدن معمولا لیزر موها پس از پایان دوره درمان نیاز به تکرار نیست و فرد براى همیشه از موهاى زائد رها می شود.

 

 

4- در اولین ملاقات، پزشک یک تست لیزری بر روی قسمتی از بدن شما انجام می دهد.
واقعیت این است که همه ی پوست ها عکس العمل یکسانی به لیزر نشان نمی دهند. مشکلات رنگدانه ای، بی رنگ شدن پوست و زخم از جمله مواردیست که ممکن است بر روی برخی از پوست ها ایجاد شود. به همین دلیل تست لیزری بر روی قسمتی از پوست می تواند مفید باشد.

5- نباید انتظار داشته باشید که تنها پس از یک جلسه درمان، پوست شما کاملا صاف شود.
بسیاری از افراد انتظار دارند پس از جلسه ی اول درمان، شاهد نتایج چشمگیری از صاف شدن پوست خود باشند، اما چنین چیزی ممکن نیست. برای مشاهده ی نتایج دقیق به پنج تا شش جلسه لیزر درمانی نیاز است.

6- هر جلسه 20 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.
مدت زمان هر جلسه به مکانی که تحت لیزر است، بستگی دارد. زیر بغل و خط بیکینی به سرعت درمان می شود، اما نواحی دیگری چون پا و کمر به زمان بیشتری نیاز دارد.

7- لیزر موهای زائد اطراف چشم خطرناک است.
صرف نظر از نقطه ای که تحت لیزر است، اپراتور به شما عینکی می دهد که باید آن را در طول درمان به چشم ها بزنید. لیزر موهای اطراف چشم بسیار خطرناک است و ممکن است به آنها آسیب برساند.

8- اگر می خواهید نتیجه بگیرید باید در لیزر درمانی مصر باشید.
فولیکول موهای شما به چرخه ی رشد خود ادامه می دهند. افرادی بهترین نتیجه را می گیرند که هر 4 تا 6 هفته یک بار به جلسات لیزر درمانی می روند تا فولیکول های مو را کاملا از بین ببرند.

9- نتایج قطعی پس از سه ماه حاصل می شود.
در اوایل جلسات درمانی ممکن است هیچ نتایجی برای شما حاصل نشود، اما تقریبا پس از سه ماه درمان نتایج قابل چشمگیری مشاهده خواهید کرد.

پیشنهاد برنافیت: آیا کندن موهای بدن با موچین مضر است؟

10- لیزر برخی از انواع پوست ها و موها سخت است اما غیر ممکن نیست.
فولیکول های تیره ی مو به راحتی قابل درمان هستند، چرا که لیزر رنگدانه ها را مورد هدف قرار می دهد. به همین دلیل است که لیزر موهای خاکستری، سفید، بلوند و قرمز کمی سخت است. البته نه بدان معنا که غیر ممکن باشد.

11- پس از جلسات درمانی از ضد آفتاب استفاده کنید.
به طور کلی همه باید از ضد آفتاب استفاده کنند، قطعا پس از درمان نیز که پوست بسیار حساس است، ضد آفتاب ضروری به نظر می رسد.

12- از مصرف عطر، دئودورانت و دوش آب داغ بپرهیزید.
24 تا 48 ساعت پس از درمان، اجازه ی استفاده از عطر و دئودورانت و تا یک هفته پس از آن اجازه ی استفاده از حمام آب داغ را ندارید.

13- آیا لیزر درمانی روش قابل اطمینانی است؟
لیزر موهای زائد اگر توسط یک متخصص پوست و در مطب انجام شود، روش کاملا قابل اطمینانی است و موجب کاهش دائمی موها در مدتی کوتاه می شود.





:: برچسب‌ها: لیزر موهای زائد ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: